Drugi film konkursowy z yerba mate UNION BIO nadesłany przez Przemysława Wawrzyńczaka. Dziękujemy za udział!
Drugi film konkursowy z yerba mate UNION BIO nadesłany przez Przemysława Wawrzyńczaka. Dziękujemy za udział!
Ostatnie badania wskazują, że spożywanie dużych ilości yerba mate jest korzystne dla zdrowia, ponieważ bioaktywne składniki naparu wywołują obumieranie komórek raka jelita grubego.
- Pochodne kofeiny z herba mate nie tylko wywołują śmierć ludzkich komórek raka jelita grubego, ale i znacząco obniżają stężenie ważnych markerów stanu zapalnego – opowiada prof. Elvira de Mejia z University of Illinois. To istotne, ponieważ stan zapalny sprzyja uruchamianiu kolejnych etapów rozwoju nowotworu.

Doktor Elvira de Mejia (z lewej) i Sirima Puangpraphant z Uniwersytetu Illinois badają wpływ pochodnych kwasu kawoilochinowego z yerba mate na komórki raka jelita grubego
De Mejia i Sirima Puangpraphant oddziaływały na ludzkie komórki raka jelita grubego pochodnymi kwasu kawoilochinowego (CQA) pochodzącego z yerba mate. W miarę jak zwiększano stężenie CQA, dochodziło do nienaprawialnych uszkodzeń DNA i nasilała się apoptoza.
Zespół opisał mechanizm korzystnych dla zdrowia wydarzeń. Najpierw pewne pochodne kwasu kawoilochinowego znacznie obniżają poziom różnych markerów stanu zapalnego, w tym działającego jako czynnik transkrypcyjny kompleksu białkowego NF-κB, który reguluje wiele genów kodujących enzymy. Później do gry wkraczają kaspaza-8 (jedna z kaspaz inicjatorowych) oraz kaspaza-3 (odpowiedzialna za hydrolizę białek cytoszkieletu i błony otaczającej jądro komórkowe). Jednym słowem: powstaje mniej komórek nowotworowych, a istniejące ulegają zniszczeniu.
- Gdybyśmy mogli ograniczyć aktywność NF-kappa-B, ważnego markera łączącego stan zapalny z nowotworem, mielibyśmy większą kontrolę nad przemianą zwykłych komórek w komórki rakowe. Ponieważ mikroflora jelit odgrywa ważną rolę we wchłanianiu i metabolizmie pochodnych kofeiny, przeciwzapalne i przeciwnowotworowe właściwości yerba mate ujawniają się najsilniej właśnie w obrębie przewodu pokarmowego.
Niedługo ukażą się wyniki studium, w ramach którego porównywano zachorowalność na raka jelita grubego u szczurów pijących wyłącznie yerba mate (grupa eksperymentalna) i gryzoni pijących tylko wodę (grupa kontrolna).
Źródło: EUREKALERT, KOPALNIA WIEDZY

Wczesny ranek tuż po wschodzie słońca w nadmorskiej urugwajskiej miejscowości Punta del Diablo. Lokalny rybak w jesieni życia od kilkudziesięciu lat odprawia ten sam rytuał – poranny spacer z yerba mate.

Kilkaset kilometrów dalej, w Argentynie, jego rówieśnik czyni dokładnie tak samo…

Typowy obrazek w godzinach sjesty w Argentyńskim mieście – starsza para siorbiąca na parkowej ławeczce…

… albo w chłodzie domowej altany.

Zaś sympatyczny dziadek z Paragwaju godziny upałowego szczytu spędza nieodłącznie z terere…

Nasi rodzimi YerboDziadkowie sfotografowani przez klientów YerbaMarketu. Zdjęcia nadesłane przez Mateusza Durę (YerboBabcia) i Monikę Łukasiewicz (YerboDziadek)


Niektórzy nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez porannego pobudzacza w postaci mocnej kawy, a znaczna część społeczeństwa dodaje sobie kawą energii przez cały dzień. Warto wiedzieć, że picie tego aromatycznego napoju nie jest obojętne dla naszych organizmów. Spożywanie zbyt dużej ilości kawy może zaburzać pracę serca, powoduje nerwowość i rozdrażnienie, bóle głowy, bezsenność, zaburzenia koncentracji, skurcze mięśni i problemy z układem pokarmowym: nudności i nadkwasotę. Większość z tych dolegliwości spowodowanych jest wypłukiwaniem przez kawę mikroelementów, szczególnie magnezu. A magnez jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania człowieka, bierze udział w wielu reakcjach biochemicznych. Zaś osoby z nadciśnieniem powinny całkowicie wyeliminować kawę ze swojej diety.

Ci, którzy chcą wypić rano coś, co doda im energii na cały dzień, a nie mogą z różnych przyczyn pić kawy, powinni zainteresować się yerba mate. Mimo, że mate ma średnio 10-krotnie mniejszą zawartość kofeiny, wypadkowa składników w niej zawarta daje specyficznie pobudzenie, nie powodując nadciśnienia tętniczego. Stymulacja wywołana przez yerbę jest łagodniejsza w porównaniu do kawy, ale za to bardziej długotrwała. Mate wyraźnie likwiduje objawy zmęczenia, poprawia sprawność fizyczną i intelektualną oraz koncentrację. Nie podrażnia też żołądka, a nawet wzmaga procesy trawienne. I oczywiście nie wypłukuje magnezu z organizmu, a wręcz go dostarcza. Już przed laty francuscy naukowcy po analizie yerba mate stwierdzili: „trudno znaleźć na świecie roślinę o tak dużej zawartości witamin i minerałów jaka jest w yerba mate„.
Więc co podać? Kawę, czy yerba mate?
Polecamy zestaw ZABÓJCA TŁUSZCZU z czerwoną herbatą PU ERH. W skład setu wchodzą: yerba mate z ziołami o aromacie śliwkowym CBSe REGULARIS 500 gramów, 3 próbki yerba mate po 50 gramów: PIPORE ESPECIAL, CBSe HIERBAS SERRANAS (miętowa), UNION MANZANA (jabłkowa), czerwona herbata PU ERH „morderca tłuszczu” 50 gramów, matero ceramiczne OPTIMO RASTA, bombilla AMIGO EXTRA i termometr herbaciany spirytusowy.